Menu

Klanten verwachten dat een serviceverlener hen proactief, realtime en via het kanaal van hun keuze informeert over de status van hun serviceverzoek. Wij geloven dat serviceorganisaties meerdere bi-directionele communicatiekanalen voor het contact met hun klanten kunnen inzetten. De klant heeft hierdoor inzicht in de actuele status van zijn serviceaanvraag, vanaf het moment dat hij het verzoek indient tot direct na de afhandeling, waardoor de kwaliteit van de dienstverlening aanzienlijk toeneemt.

Customer Engagement functies binnen een goed FSM systeem bieden de volgende mogelijkheden:

  • Zelf afspraken inplannen: Klanten kunnen zelf afspraken inplannen of herplannen via het web. Dit verlaagt het aantal telefoontjes naar de klantenservice en verkleint de kans dat buitendienst medewerkers voor een dichte deur staan.
  • Bevestigingen en reminders ontvangen: Klanten ontvangen bevestigingen en reminders van hun service-afspraak via het communicatiekanaal van hun voorkeur. Ze kunnen afspraken weigeren of herplannen, wat zorgt voor een lager klant-niet-thuis percentage.
  • Aanvullende informatie doorgeven: Klanten kunnen aanvullende gegevens, zoals toelichting of foto’s doorgeven, zodat de toegekende medewerker alle benodigde informatie bij de hand heeft om zijn werk snel en goed uit te voeren wat resulteert in een hogere first-time-right.
  • Actuele locatie en verwachte aankomsttijd zien: Klanten krijgen een bericht over de actuele locatie en verwachte aankomsttijd van de service verlener. Hierdoor hoeft de klant niet onnodig te wachten wat zorgt voor een verhoogde klanttevredenheid.
  • Feedback geven: Het helpt enorm als klanten direct feedback geven op de verleende service, zodat er snel inzicht is in de klantervaring waarbij mogelijke verbeterpunten in de dienstverlening snel geïdentificeerd kunnen worden.

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van Customer Engagement binnen FSM software van ClickSoftware, klik dan hier.

Bekijk ook onze andere oplossingen

Strategische Planning & Forecasting

Meer info

Planning, Dispatch & Scheduling

Meer info

Customer Engagement

Meer info

Mobiele Afhandeling

Meer info

Artificial Intelligence

Meer info

Augmented Reality

Meer info

Contact

Meer weten? Neem contact met ons op.

Bezoekadres:
Rompertdreef 1b
5233 ED ‘s-Hertogenbosch
Routebeschrijving
Tel. +31 (0)73 730 33 10

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.